Chocolade vergiftiging

Een stuk chocolade kan voor ons erg lekker zijn maar voor uw hond is chocolade giftig.

Chocolade bevat de giftige stof theobromine, honden kunnen dit stofje niet snel afbreken waardoor er vergiftigingssymptomen op kunnen treden.
Problemen die u kunt zien zijn o.a. braken, diarree, urineverlies, een verhoogde hartslag, verhoogde spierspanning, convulsies en uiteindelijk sterfte.

Omdat er geen tegengif is, bestaat de behandeling uit het bestrijden van de symptomen. Korte termijn na de inname kan er geprobeerd worden de hond te laten braken. Als de inname te lang geleden is of als de hond al symptomen heeft hangt de behandeling af van de vertoonde problemen.

Hoeveel chocolade de hond kan eten zonder klachten te ontwikkelen hangt onder andere af van het gewicht, via onderstaande calculator kunt u uitrekenen wat de gevolgen kunnen zijn voor uw hond na het eten van chocolade.

Toch zijn er grote individuele verschillen tussen honden m.b.t. de hoeveelheid chocolade die ze kunnen verdragen. Ook als uw hond een kleine hoeveelheid chocolade eet is het altijd raadzaam hem goed in de gaten te houden en bij twijfel contact op te nemen met uw dierenarts.

Calculator provided by www.AskAVetQuestion.com.

Actuele openingstijden - Spreekuur uitsluitend op afspraak

5057 DK Berkel-Enschot

013-2073034

Vacature Paraveterinair

Wegens uitbreiding van de praktijk, zijn we naast een nieuwe dierenarts ook op zoek naar een paraveterinair als aanvulling op ons team.

Uren in overleg.

Stuur dan je cv en motivatiebrief naar mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl

Dierenarts gezelschapsdieren gezocht!

Vacature gezelschapsdierendierenarts M/V

Diergeneeskundig Centrum Oisterwijk is een gemengde eerstelijnspraktijk die volledig diersoort specifiek werkt. Ons team bestaat uit paardenartsen, landbouwhuisdierenartsen en gezelschapsdierenartsen. Daarnaast zijn er 15 paraveterinairen werkzaam in onze praktijk.

Binnen dit grote team staat klantgerichtheid, vriendelijkheid en een goede sfeer voorop. De gezelschapsdieren behandelen we vanuit 5 vestigingen, Oisterwijk (dit is de hoofdvestiging), Boxtel, Vught, Udenhout en de onlangs geopende praktijk in Berkel-Enschot.

Wij zoeken per direct:
- Een enthousiaste, klantgerichte en flexibele dierenarts
- Ervaring is een pre maar geen vereiste
- Iemand die wil meedraaien in het dienstrooster (uiteraard na een inwerkperiode)

We bieden een leuke afwisselende baan in een jong maar ervaren team. Het aantal uren en dagen zijn bespreekbaar.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je sollicitatie met CV naar:
mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl