Kennelhoest

Kennelhoest is een aandoening die voornamelijk voorkomt wanneer een groot aantal honden bij elkaar komt, zoals bijvoorbeeld in asiels, pensions, hondenscholen en fokkers.

Het meest opvallende symptoom van deze ziekte is een droge hoest en vaak ook het ophoesten van wit slijm. Verder kan een hond ook algemene symptomen vertonen zoals koorts en slecht eten maar dit wordt lang niet altijd gezien.

De oorzaak van kennelhoest is multifactorieel, dit wil zeggen dat er meerdere virussen en/of bacteriën een rol kunnen spelen in het ziekteverloop. De belangrijkste hiervan zijn de Bordetella bacterie en het canine parainfluenza virus.

Als er bij een hond kennelhoest wordt vastgesteld zal dit in de meeste gevallen worden behandeld met antibiotica en een hoestremmer.

Omdat voorkomen natuurlijk altijd beter is dan genezen kan er ook tegen kennelhoest worden gevaccineerd, deze vaccinatie is verplicht bij de meeste hondenpensions. De vaccinatie gebeurd door middel van een neusdruppel en dient jaarlijks herhaald te worden.

Actuele openingstijden - Spreekuur uitsluitend op afspraak

5057 DK Berkel-Enschot

013-2073034

Vacature Paraveterinair

Wegens uitbreiding van de praktijk, zijn we naast een nieuwe dierenarts ook op zoek naar een paraveterinair als aanvulling op ons team.

Uren in overleg.

Stuur dan je cv en motivatiebrief naar mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl

Dierenarts gezelschapsdieren gezocht!

Vacature gezelschapsdierendierenarts M/V

Diergeneeskundig Centrum Oisterwijk is een gemengde eerstelijnspraktijk die volledig diersoort specifiek werkt. Ons team bestaat uit paardenartsen, landbouwhuisdierenartsen en gezelschapsdierenartsen. Daarnaast zijn er 15 paraveterinairen werkzaam in onze praktijk.

Binnen dit grote team staat klantgerichtheid, vriendelijkheid en een goede sfeer voorop. De gezelschapsdieren behandelen we vanuit 5 vestigingen, Oisterwijk (dit is de hoofdvestiging), Boxtel, Vught, Udenhout en de onlangs geopende praktijk in Berkel-Enschot.

Wij zoeken per direct:
- Een enthousiaste, klantgerichte en flexibele dierenarts
- Ervaring is een pre maar geen vereiste
- Iemand die wil meedraaien in het dienstrooster (uiteraard na een inwerkperiode)

We bieden een leuke afwisselende baan in een jong maar ervaren team. Het aantal uren en dagen zijn bespreekbaar.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je sollicitatie met CV naar:
mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl