Wormen

• Rondwormen Dit zijn de meest voorkomende darmwormen bij honden en bijna alle pups zijn ermee besmet. Uw hond kan ze krijgen door het eten van besmette aarde of besmette knaagdieren zoals muizen. De verschijnselen zijn een doffe vacht, lusteloosheid, diarree, gewichtsafname en een opgezette buik. Rondwormen kunnen ook schadelijk zijn voor mensen, vooral voor kinderen.

• Lintwormen Deze leven in de dunne darm van honden. Verschijnselen zijn wormsegmenten die irritatie veroorzaken rond de anus van uw hond, waardoor uw hond met zijn achterste over de grond gaat schuren. Lintwormen worden overgedragen via gastheren zoals vlooien en het eten van besmet slachtafval en kunnen een ernstig gevaar voor mensen opleveren.

• Zweepwormen & haakwormen Beide soorten voeden zich met het bloed van uw hond en kunnen diarree, bloedarmoede en gewichtsverlies veroorzaken. Haakwormen kunnen ook huidaandoeningen bij mensen veroorzaken.

• Longwormen Er zijn twee soorten longwormen en beide soorten kunnen hoesten en ziekten bij honden veroorzaken. Deze wormen kunnen verspreid worden door vossen en uw hond kan ze oplopen door contact met besmette huisjesslakken en naaktslakken.
  • Hartwormen Deze worden verspreid door muggen en veroorzaken hoest, snelle vermoeidheid bij inspanning en gebrek aan eetlust. In een gevorderd stadium kan uw hond er zelfs aan overlijden. Het risico op een besmetting met hartwormen is over de hele wereld verschillend. In Europa is dat risico momenteel beperkt tot Zuid- en Oost-Europa. Neem contact op met ons voordat u uw hond mee op reis neemt.

De beste manier om uw hond tegen deze wormen te beschermen is door minimaal 4 keer per jaar een breed spectrum wormenkuur toe te dienen. Wij geven graag advies over het optimale middel voor uw hond.

Bron: milbemax.nl

5057 DK Berkel-Enschot

013-2073034

Vacature Paraveterinair

Wegens uitbreiding van de praktijk, zijn we naast een nieuwe dierenarts ook op zoek naar een paraveterinair als aanvulling op ons team.

Uren in overleg.

Stuur dan je cv en motivatiebrief naar mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl

Dierenarts gezelschapsdieren gezocht!

Vacature gezelschapsdierendierenarts M/V

Diergeneeskundig Centrum Oisterwijk is een gemengde eerstelijnspraktijk die volledig diersoort specifiek werkt. Ons team bestaat uit paardenartsen, landbouwhuisdierenartsen en gezelschapsdierenartsen. Daarnaast zijn er 15 paraveterinairen werkzaam in onze praktijk.

Binnen dit grote team staat klantgerichtheid, vriendelijkheid en een goede sfeer voorop. De gezelschapsdieren behandelen we vanuit 5 vestigingen, Oisterwijk (dit is de hoofdvestiging), Boxtel, Vught, Udenhout en de onlangs geopende praktijk in Berkel-Enschot.

Wij zoeken per direct:
- Een enthousiaste, klantgerichte en flexibele dierenarts
- Ervaring is een pre maar geen vereiste
- Iemand die wil meedraaien in het dienstrooster (uiteraard na een inwerkperiode)

We bieden een leuke afwisselende baan in een jong maar ervaren team. Het aantal uren en dagen zijn bespreekbaar.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je sollicitatie met CV naar:
mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl