Myxomatose

Myxomatose is een virale ziekte bij konijnen. Het virus wordt overgedragen door bloedzuigende parasieten (zoals b.v. muggen en vlooien) en kan ook worden overgedragen tussen konijnen onderling.

De meest opvallende symptomen bij myxomatose zijn huidverdikkingen vooral bij de oogleden, lippen, neus, aan de binnenkant van de oren en onder de staart. Ook wordt vaak een zwaardere ademhaling gezien. De ziekte verloopt bij konijnen vaak acuut en de meeste dieren sterven binnen een korte periode.

Met een langdurige symptomatische behandeling (dwangvoeren, antibiotica) kunnen sommige aangetaste konijnen overleven.

.U kunt u konijn beschermen tegen dit virus door hem of haar te laten vaccineren. Met èèn prikje per jaar is uw konijn volledig beschermd.

Februari gebitsmaand

- Gratis gebitscontrole voor hond en kat,

- 10% korting op een gebitsbehandeling voor hond en kat,

- Gratis advies over gebitsverzorging.

Aangepaste openingstijden feestdagen

In verband met de feestdagen hanteren wij aangepaste openingstijden:

24 december: geopend tot 17:00
25 december: gesloten
26 december: gesloten

31 december: geopend tot 17:00
1 januari: gesloten

December wasmaand

Met een schone hond het nieuwe jaar in!
Tot en met 31 december kunt u uw hond bij ons wassen voor maar €5,-.
Dit is inclusief shampoo, handdoeken en gebruik van de waterblazer.

Neem voor meer informatie contact met ons op.

Vuurwerkangst bij honden en katten

Vuurwerkangst is een groot probleem voor veel honden en katten. Veel dieren raken in paniek of durven de dagen rond de jaarwisseling niet meer naar buiten.

We willen u graag informeren over de mogelijkheden om de jaarwisseling voor uw huisdier met zo min mogelijk stress te laten verlopen.
U kunt daarvoor langskomen op een gratis vuurwerkconsult. Samen kunnen we beslissen of medicatie nodig is bij uw huisdier en zo ja welke medicatie het beste bij uw huisdier past.