Myxomatose

Myxomatose is een virale ziekte bij konijnen. Het virus wordt overgedragen door bloedzuigende parasieten (zoals b.v. muggen en vlooien) en kan ook worden overgedragen tussen konijnen onderling.

De meest opvallende symptomen bij myxomatose zijn huidverdikkingen vooral bij de oogleden, lippen, neus, aan de binnenkant van de oren en onder de staart. Ook wordt vaak een zwaardere ademhaling gezien. De ziekte verloopt bij konijnen vaak acuut en de meeste dieren sterven binnen een korte periode.

Met een langdurige symptomatische behandeling (dwangvoeren, antibiotica) kunnen sommige aangetaste konijnen overleven.

.U kunt u konijn beschermen tegen dit virus door hem of haar te laten vaccineren. Met èèn prikje per jaar is uw konijn volledig beschermd.

Vacature Paraveterinair.

We zijn op zoek naar een nieuwe paraveterinair om ons team te versterken.

Stuur dan je C.V. en motivatiebrief naar mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl.

Openingstijden Carnaval

In verband met carnaval zullen de vestigingen in Oisterwijk, Vught en Boxtel maandag 4 maart en dinsdag 5 maart om 16:00 gesloten zijn.
De praktijk in Udenhout is normaal geopend.

Voor spoedgevallen en dringende vragen zijn we natuurijk altijd bereikbaar via 013-5283535.