Seniorencheck

Onze huisdieren worden steeds ouder, en helaas komen met die ouderdom ook regelmatig gebreken.
Zo zien we bij oudere dieren vaak een verminderde nierfunctie. Symptomen die we kunnen zien zijn meer drinken en daardoor ook meer plassen, maar ook braak, diarree klachten en vermageren.

Vaak zien we deze klachten pas als het slijtageproces al vergevorderd is. Vandaar dat we een seniorencheck uitvoeren. Voor deze check hebben we alleen urine nodig van uw huisdier.Met deze urine kunnen we een indicatie krijgen over de nier functie van uw huisdier en kunnen we problemen op sporen in een vroeg stadium.Ook kunnen we met deze urine suikerziekte opsporen.

Door een vroege opsporing kunnen we ook in een vroeg stadium gaan behandelen waardoor er een grotere kans is dat de behandeling goed aanslaat.

Wij krijgen veel vragen over hoe het opvangen van urine kan gebeuren dus hieronder een aantal tips:

• Bij de hond is de makkelijkste manier om met een oude pollepel of een bakje urine op te vangen als u de hond aan het uitlaten bent.

• Voor katten die gewend zijn op de kattenbak te plassen kunt u een kattenbak zonder kattengrit maar met bijvoorbeeld speciaal kattengrit dat geen urine opneemt of stukjes van een plastic zak in een afgesloten ruimte zetten. Als u kat vervolgens op de bak plast kunt u de urine zo in een bakje gieten.
    Deze methode vergt vaak wel wat geduld en het kan zijn dat u de kat enkele uren op moet sluiten bij de kattenbak.

• Breng de urine niet in een oud jam potje of een potje waar suiker in heeft gezeten omdat er hierdoor suiker in de urine kan komen waardoor het onterecht lijkt alsof u huisdier suikerziekte heeft.

• We hebben niet veel urine nodig, 0,5 ml is vaak al voldoende.

• Urine kan altijd gebracht worden tijdens openingstijden.
    De jaarlijkse vaccinatie is een handig tijdstip voor deze check, op de oproepkaartjes staat daarom ook een herinnering om urine mee te nemen.

Actuele openingstijden - Spreekuur uitsluitend op afspraak

5057 DK Berkel-Enschot

013-2073034

Vacature Paraveterinair

Wegens uitbreiding van de praktijk, zijn we naast een nieuwe dierenarts ook op zoek naar een paraveterinair als aanvulling op ons team.

Uren in overleg.

Stuur dan je cv en motivatiebrief naar mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl

Dierenarts gezelschapsdieren gezocht!

Vacature gezelschapsdierendierenarts M/V

Diergeneeskundig Centrum Oisterwijk is een gemengde eerstelijnspraktijk die volledig diersoort specifiek werkt. Ons team bestaat uit paardenartsen, landbouwhuisdierenartsen en gezelschapsdierenartsen. Daarnaast zijn er 15 paraveterinairen werkzaam in onze praktijk.

Binnen dit grote team staat klantgerichtheid, vriendelijkheid en een goede sfeer voorop. De gezelschapsdieren behandelen we vanuit 5 vestigingen, Oisterwijk (dit is de hoofdvestiging), Boxtel, Vught, Udenhout en de onlangs geopende praktijk in Berkel-Enschot.

Wij zoeken per direct:
- Een enthousiaste, klantgerichte en flexibele dierenarts
- Ervaring is een pre maar geen vereiste
- Iemand die wil meedraaien in het dienstrooster (uiteraard na een inwerkperiode)

We bieden een leuke afwisselende baan in een jong maar ervaren team. Het aantal uren en dagen zijn bespreekbaar.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan je sollicitatie met CV naar:
mvanderweele@dierenartsenoisterwijk.nl