Vaccinaties

Om uw dieren optimaal te beschermen hanteren wij de volgende vaccinatie schema's:

Hond:

6 weken: Parvo en Distemper (puppy DP)

9 weken: Parvo en Leptospirose
              evt. Kennelhoest

12 weken: Distemper, Hepatitis, Parvo en Leptopspirose (DHPL)
                evt. Rabies

Na 1 jaar wordt de volledige cocktail enting (DHPL) herhaald.
Vervolgens enten wij het tweede en derde jaar alleen voor Leptospirose.
Het vierde jaar wordt dan weer de volledige cocktail gegeven.

Om de bescherming van uw hond voor Distemper, Hepatitis en Parvo te controleren kunt u bij ons ook terecht voor een VacciCheck.

Een kennelhoest enting is verplicht bij het bezoek aan een hondenpension en wordt aangeraden bij veel contact met andere honden zoals bijvoorbeeld op de hondenschool. Deze vaccinatie moet jaarlijks herhaald worden.
Een rabies enting (hondsdolheid) is verplicht als uw hond mee naar het buitenland gaat en is 3 jaar geldig binnen de EU (uw hond moet ook gechipt zijn en een europees paspoort hebben als hij/zij de grens over gaat).

Kat:

9 weken: Kattenziekte en Niesziekte

12 weken: Kattenziekte en Niesziekte

Na 1 jaar worden deze vaccinaties herhaald, vervolgens wordt niesziekte ieder jaar gevaccineerd en de kattenziekte iedere drie jaar.
Sommige pensions vereisen een extra vaccinatie namelijk de Bordetella neusenting, deze moet ieder jaar herhaald worden.
Een rabies enting (hondsdolheid) is verplicht als uw kat mee naar het buitenland gaat en is 3 jaar geldig binnen de EU (uw kat moet ook gechipt zijn en een europees paspoort hebben als hij/zij de grens over gaat).

Konijn

Konijnen moeten jaarlijks gevaccineerd worden tegen Myxomatose en RHD1 en 2.

Konijntjes mogen vanaf een leeftijd van 10 weken volledig worden gevaccineerd.

* Onze vestigingen in Udenhout en Berkel-Enschot zijn tot nader bericht gesloten.

* DCO en Dierenkliniek Vught zijn normaal geopend.

* Dierenkliniek Boxtel is maandag t/m vrijdag geopend van 13:30-17:30 en op zaterdag van 9:30 tot 10:30.

Behandeling uitsluitend op afspraak!

Voor de uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar een paraveterinair.
Lees verder voor de volledige vacature.

Maart: gebit en neutralisatiemaand.

Vanwege groot succes wordt de gebitsmaand van februari verlengd tot in maart.
Ook is het in maart weer tijd voor onze jaarlijkse neutralisatie maand voor katten.

Aangepaste openingstijden carnaval

In verband met carnaval zijn wij maandag 24 en dinsdag 25 februari om 16:00 gesloten.

Onze praktijk in Udenhout zal maandagavond normaal geopend zijn van 18:30-19:00.