Inwendige ziekten

Onder inwendige ziekten valt een breed scala aan aandoeningen bij het paard. Alle aandoeningen van organen zoals o.a. het hart, de longen, lever en maag- darmstelsel en behoren hiertoe.
Hieronder een aantal voorbeelden van klachten welke wij in onze dagelijkse praktijk regelmatig tegenkomen.

Koliek

Indien uw paard de volgende verschijnselen laat zien heeft het mogelijk koliek:

• ·         Rollen
  • ·         Onrustig: veel liggen en opstaan
  • ·         Schrapen met het voorbeen of kijken naar de buik
  • ·         Niet willen eten

De term koliek geeft aan dat het paard buikpijn heeft. Buikpijn van paarden kan veel verschillende oorzaken hebben. Veel voorkomende oorzaken zijn te veel zand, worminfecties of voerwisselingen. Maar ook liggingsveranderingen van de darmen komen regelmatig voor.
Indien u uw paard verdenkt van koliek is het raadzaam een afspraak te maken zodat wij door middel van onderzoek de onderliggende oorzaak kunnen achterhalen en het paard een passende behandeling kunnen geven.

Pinksteren gesloten

In verband met Pinksteren zijn wij 9 en 10 juni gesloten.

Voor spoedgevallen en dringende vragen zijn we natuurlijk altijd bereikbaar via 013-5283535.

Hemelvaart gesloten.

In verband met Hemelvaart zijn wij donderdag 30 mei gesloten.