Inwendige ziekten

Onder inwendige ziekten valt een breed scala aan aandoeningen bij het paard. Alle aandoeningen van organen zoals o.a. het hart, de longen, lever en maag- darmstelsel en behoren hiertoe.
Hieronder een aantal voorbeelden van klachten welke wij in onze dagelijkse praktijk regelmatig tegenkomen.

Koliek

Indien uw paard de volgende verschijnselen laat zien heeft het mogelijk koliek:

• ·         Rollen
  • ·         Onrustig: veel liggen en opstaan
  • ·         Schrapen met het voorbeen of kijken naar de buik
  • ·         Niet willen eten

De term koliek geeft aan dat het paard buikpijn heeft. Buikpijn van paarden kan veel verschillende oorzaken hebben. Veel voorkomende oorzaken zijn te veel zand, worminfecties of voerwisselingen. Maar ook liggingsveranderingen van de darmen komen regelmatig voor.
Indien u uw paard verdenkt van koliek is het raadzaam een afspraak te maken zodat wij door middel van onderzoek de onderliggende oorzaak kunnen achterhalen en het paard een passende behandeling kunnen geven.

* Onze vestigingen in Udenhout en Berkel-Enschot zijn tot nader bericht gesloten.

* DCO en Dierenkliniek Vught zijn normaal geopend.

* Dierenkliniek Boxtel is maandag t/m vrijdag geopend van 13:30-17:30 en op zaterdag van 9:30 tot 10:30.

Behandeling uitsluitend op afspraak!

Voor de uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar een paraveterinair.
Lees verder voor de volledige vacature.

Maart: gebit en neutralisatiemaand.

Vanwege groot succes wordt de gebitsmaand van februari verlengd tot in maart.
Ook is het in maart weer tijd voor onze jaarlijkse neutralisatie maand voor katten.

Aangepaste openingstijden carnaval

In verband met carnaval zijn wij maandag 24 en dinsdag 25 februari om 16:00 gesloten.

Onze praktijk in Udenhout zal maandagavond normaal geopend zijn van 18:30-19:00.