Inwendige ziekten

Onder inwendige ziekten valt een breed scala aan aandoeningen bij het paard. Alle aandoeningen van organen zoals o.a. het hart, de longen, lever en maag- darmstelsel en behoren hiertoe.
Hieronder een aantal voorbeelden van klachten welke wij in onze dagelijkse praktijk regelmatig tegenkomen.

Koliek

Indien uw paard de volgende verschijnselen laat zien heeft het mogelijk koliek:

• ·         Rollen
  • ·         Onrustig: veel liggen en opstaan
  • ·         Schrapen met het voorbeen of kijken naar de buik
  • ·         Niet willen eten

De term koliek geeft aan dat het paard buikpijn heeft. Buikpijn van paarden kan veel verschillende oorzaken hebben. Veel voorkomende oorzaken zijn te veel zand, worminfecties of voerwisselingen. Maar ook liggingsveranderingen van de darmen komen regelmatig voor.
Indien u uw paard verdenkt van koliek is het raadzaam een afspraak te maken zodat wij door middel van onderzoek de onderliggende oorzaak kunnen achterhalen en het paard een passende behandeling kunnen geven.

Aangepaste openingstijden carnaval.

Zaterdag 10 februari: normaal geopend.

Maandag 12 februari en dinsdag 13 februari:

DCO: 08:00 - 16:00
Dierenkliniek Vught: 13:30 - 16:00
Dierenkliniek Boxtel: 13:30 - 16:00
Dierenkliniek Udenhout: gesloten.

De rest van de week zijn we geopend volgens normale openingstijden. Deze zijn te vinden op onze website.

Voor spoedgevallen en dringende vragen zijn we natuurlijk altijd bereikbaar via 013-5283535.

Februari: maand van het gebit.

De hele maand februari besteden we extra aandacht aan de controle en verzorging van het gebit van honden en katten:

- kom langs voor een gratis gebitscontrole van uw hond of kat,
- 10 % korting op een gebitsreiniging,
- gratis uitleg over tandenpoetsen, kauwen en meer manieren om het gebit van uw huisdier zo gezond mogelijk te houden!

Nieuwe dierenarts gezelschapsdieren

Per 1 januari is Sanne Witteveen bij ons komen werken als nieuwe gezelschapsdierenarts.
U kunt haar tegenkomen zowel op DCO als op onze vestigingen in Boxtel en Vught.

Problemen e-mail.

In verband met serverproblemen zijn we momenteel niet bereikbaar via e-mail. Vragen of bestellingen dus graag telefonisch doorgeven via 013-5283535.